Om en vecka!

HEJ

Nu har man gått en vecka i skolan 😊 Jag trodde inte man kunde känna sig tröttare än vad jag gjorde innan men fy tusan! Huvudet har ju inte funkat alls ju.. det är ju inte direkt bara att sätta sig i en last bil och kunna köra 😓. just nu är vi inne på ALLA dessa kör och vilotider!! inte nog med grund regler, nä men vist ska det finnas lite undan tag som gör att man kan vrida om alla tider.. ja det ska man ju få in med, MEN bryt inte mot grundreglerna?!? 💩..
När vi kom till skolan i måndags och fick en karta över Sverige där vi ska först ska skriva rätt ort/stad på rätt plats och sen räkna ut hur lång tid det tar till varje ställe (efter en viss hastighet och alla ställen är öppet dygnet runt) och under färden till alla dessa ställen skall vi ha rast, dygns vila och räkna med lossning och på lastning i slutet ska vi räkna ut när vi är hemma igen.. JAG bröt ihop! MEN jag klarade det!!! 

Idag har jag kört med skolan för första gången! Det gick bra över förväntan måste jag säga. Rickars har ju automat på sin lastbil så det är ju lite enklare att köra.. Här va det växlar och det är ju inte som på en bil direkt😂 på 1:an 2:an och 3:an är det bubbla med 4, 5 och 6 så på tex: 1:an sitter 4:an. men det är ju en lite typ spak som man måste slå upp för att komma till 4,5 och 6 växlarna..  Kanske låter lite krångligt om man inte sett eller kört själv men det va lättare än vad jag trodde. vi har även backat lite och det gick med bra.. tog bara död på 2 koner när jag hade konorna på högersida 🙈 men överlag vad körläraren nöjd. han tyckte jag va duktig för att inte kört jätte mycket förut 😀 det lever jag lite på nu...

Ja här hemma då? Jo Ebba har varit sjuk i helgen och fick vara hemma måndag, då var hon feberfri, så tisdag blev dagis dag. Natten till i dag vaknade Elias upp som ett element, så hemma dag med han. (Sandra hoppade in som barnvakt under tiden som jag körde) Tack Sandra! När jag hämtat hem ebba från dagis har hennes feber givetvis kommit tillbaka så nu är vi hemma! Jag själv har känt mig febrig underdagen.. MEN nu måste vi blir friska. på måndag börjar jag ta truck kort...

och vet ni vad 😀 jag är gravid.. ( nä verkligen inte 😆) va inte ens ett kul skämt!! 
om en vecka ställer vi upp husvagnen... ska blir riktigt kul faktiskt 😃 vi har varit och köpt ny grill, terass värmare, kokplattor m,m som vi skall ha i tältet. ska bli kul och se hur mycket vi får in där 😹

nu ska jag se om jag kan få ebba att ta sin medicin sovandes. hon har kräkts 2ggr tack vare denna hosta... tycker så synd om henne!!

Sen blir det kvällsfika med sambon till bron!!

💓Katrine💓



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gastric Bypass

Blandad kompott!!

God morgon/God kväll/God natt!