God morgon/God kväll/God natt!

God morgon/God kväll/God natt!
 
 
Skulle egentligen ha jobbat hela denna helg som varit men efter mitt virus eller vad jag ska kalla eländet så har jag inte mått så jäkla bra!! så jag har fått vara hemma.. och att vara hemma från jobbet ger mig så jävla dåligt samvete, även fast jag vet att jag INTE skulle klara av mitt jobb så kommer det krypandes eftersom jag vet att det knappt finns vikarie :(
 
För övrigt i helgen har det varit lugnt! Har inte funnit mycket ork till annat. Sambon och de små trollen va på kalas hos barnens faster i söndags och jag höll mig hemma med stora dottern. Vi passade på att ha en liten mor och dotter dag.. vi passade på att hämta hem en sängram till hennes säng som stått på golvet i ett år ca. blev mycket bättre nu när hon fick upp den! Hon fick även lite nya påslakan och säng lampor..
 
Dagens tänk! Elle ja, dagens å dagens.. tänker ofta på att min tid inte räcker till, den räcker ju inte till något!! Hur ska man kunna ha en fungerande vardag med 2 små barn som vill ha den uppmärksamhet de kräver, 1 tonåring med de varse  funderingar/påhitt och också behöver mig. Sen vill jag ha kvar mig sambo så vill ju gärna vårda den relationen med. Ja, vi åker mycket i väg å så men det är ju den stora vardagen som spelar in också! Sen har vi ju hemmet som skall skötas, å nä det är väl inte hela värden men jag blir SUPER stressad om det gått för långt och det ser bedrövligt ut, jag kan bara inte gå i det!! Utöver allt detta så ska man ju faktiskt jobba och hinna med sig själv med.. haha ja, konstigt men så är det ju. Sova också kanske vore bra.. man skulle kunna införa att man bara behöver sova varannan dag?? det hade ju varit jätte bra! (synd det inte gick)..
 
På tal om sova.. I Tisdags så gick jag och sambon och la oss kl. 23:30 :O. Haha det är inte vanlig för att vara hos, men vi har ju fastnat så för serien bron och hade "bara" 3 avsnitt kvar på säsong 3 så vi körde de sista.. vet ni när jag gick upp?? nä, hur ska ni veta det!.. kl. 15:30 på onsdagen!! hade vaknat någon gång under natten av Ebba, sen va jag och kissa vid 09. kände då att jag kommer aldrig kunna somna om igen, jobbar ju nu onsdag-torsdag annars hade jag inte försökt. men tydligen va jag trött eftersom jag somnade om och sov så länge...
 
Hopp nu är jag ju som sagt på jobbet och hur hinner hon då skriva blogg inlägg?? jo mina kära vänner, när vi går på får vi ett larm som jag och kvälls personalen åker på, och springer rätt in i magsjuke träsket.... HEVETE!!! så nu är jag isolerad till denna vårdtagaren.. och kommer ju garanterat dra hem detta nu, som om jag inte haft tillräckligt... Men jag brukar (peppar, peppar) aldrig själv bli sjuk i magsjuka men de små är ju rätt utsatta..
 
Ha nog om jobb.. I dag på eftermiddagen/ kvällen va jag och sambon på kurs, vi går på en kurs som heter ABC (alla barn i centrum). den är riktigt bra faktiskt. man får reda på att det finns folk som har det precis som oss.. i bland känns det ganska hopplöst å man känner sig ensammast i värden med alla diverse problem. men det är väldigt skönt att få höra andra med. sen får man mycket tips och råd kring hur man skall göra och tänka i vissa situationer med barn och barn uppfostran.. är ju inte riktigt så lätt som man tror i bland. Alla barn är olika. Amanda var väldigt lugn och lätt som liten men nu när hon är lite äldre är det skönt att få mer tips och råd hur man kan göra.. Allt funkar ju inte! De små är lite LURIGARE,  men de är nog också för att de är två och triggar varann..
 
Jag älskar mina barn för dem de är och är otroligt glad för att jag just fått dessa små individer!!
och med den mening slutar jag nu detta inlägg.. puss och hej :)
 
<3 Katrine <3



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gastric Bypass

Blandad kompott!!