Jobba natt!!

Av ganska många orsaker så sa jag upp min fasta tjänst i hemvården här i tibro. Kanske kan gå in mer på det en annan dag. Men innan jag sa upp mig så jobbade jag natt i en 6 månaders period. Funkade hur bra hon helst de första 3-4 månaderna! Sen orkade inte humöret mer, va konstant grinig och högg direkt om det inte passade. Förstod ju att natt inte va riktigt jag så gick tillbaka till dagtid när mina 6 månader va slut som nattare. 1 månad tog det cirka innan den berömda väggen kom. Bestämde mig väldigt snabbt och gick till chefen och lämna in uppsägning.
Synd!? jaa, det trycker jag.. finns verkligen de personer i arbetsgruppen jag saknar och vårdtagarna ska vi inte tala om! Man får ju tråtts allt ett litet band kring dem ❤
Chefen är också bra! Hjälpt mig massor och verkligen funnits där..
Men det finns ju alltid sånna där människor man försöker koppla bort, vilket jag HAR varit duktig på! Men tillslut funkar det inte längre och mår man inte bra i grunden så kan det gå riktigt dåligt.. mitt val va just då enkelt.. sa upp mig och står nu som tim-anställd! HUR SKÖNT SOM HELST... Jag trivs jätte bra på dem ställena jag är i dag och kan väl egentligen inte förstå varför jag hållt mig kvar inom äldreomsorgen när det är funktionsnedsättning och psykiatri och är utbildad till..  vård som vård? Nä det är LITE annrlunda, de äldre är hur söta som helst och jag skulle kunna sitta hur länge som helst och bara lyssna på deras resa genom livet. Men det funkar ju inte så.....TYVÄRR.. vården inom det andra är mer spännnde och händer lite annat. Man får försöka använda det man har i huvudet 😉..
Allt jag varit med om från hemvården gjorde att jag känner att jag måste verkligen göra något HELT annat... så den 4 april nu börjar skolan och jag ska lästa till lastbilschafför! Kan väl egentligen inte se mig jobba med något annat än innan vård MEN jag vet heller inget annat så nu tar jag chansen och provar något nytt. Kan ju inte skada med två utbildningar!

Ja jo just de! Detta med att jobba natt 🤣 nu har jag ju lovat min "gamla" chef att ta 12 nätter i mars! Började ju med att vi blev sjuka här men nu är det dags för två natt pass, å här ligger jag och skriver pigg som en lärka.. Men förhoppningsvis sover jag bättre i morgon så det bara blir en natt som gnällspik och sengångare 🙈😩

Då vet ni lite hur min jobb situation ser ut med 😁

♡katrine♡

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gastric Bypass

Blandad kompott!!

God morgon/God kväll/God natt!