Orkeslös

När man är så jävla orkeslös att man bara gapar å skriker på allt så önska man i bland att man kunde få sova i en vecka eller längre....

Har ju talat om att jag jobbar natt för tillfället.. Har varit lite rädd för att kroppen inte skall orka och är rädd att det nu är så...
Jag fick feber för typ 2 veckor sedan, har sedan varit hängig och febrig till och från.. Några dagar efter blir gubben sjuk. Elias insjukna även fredag föra veckan. Ebba har klarat sig!
MEN Elias har nu varit feberfri ett par dagar men han har sån ofantlig jävla hosta.... Igår var vi på bvc med Ebba för ett läkarbesök om att hon kräks vid minsta ansträngning, Nu verkar det som att hon har astma vilket jag/vi misstänkt innan. Sa även att jag/vi misstänker att Elias har förkylnings astma, när det lyssnar på hans lungor lät det inte jätte bra och min misstanke blev i stort sett bekräftad. Men innan de får det på papper skall ju utredningar göras och vi fick med inhalationer till barnen.
Redan här känner vi att detta kommer ju bli "roligt"! sagt å gjort.. det finns inte en möjlighet.. ebba blir så hysterisk att hon kräks.. Och Elias total vägrar.. Ingen av oss har mage att tvinga på det under panik skrik. Vi vill ju heller inte att dem ska bli rädda för medicinen... Vi har försökt muta med godis och leksaker även försökt med belönings system.. UTAN RESULTAT..

Under dessa dagar ska jag även kunna sova för att jobba samtidigt som jag själv inte mår bra.
Idag när jag vaknar orkar jag knappt ta upp ögonen, känner hur arg jag är. Bara på att barnen hostar som om de gör det med flit... Känner mig en aningens personlighetsförändrad!! Jobbet lyckas lösa natten åt mig och dåligt samvete kommer!!  Men jag hade aldrig klarat av det. Fryser och svettas om vart annat, är det pga att jag är sjuk? eller är det att kroppen ger upp?

Nu i eftermiddag/kväll kommer åter Elias attacker med hosta och han kräks åter igen och blir medtagen.. Vi får nog och sambon tar med Elias och åker in till jouren.. Så där sitter de nu och väntar och lär väl antagligen få sitta där ett tag.. tycker så otroligt synd om barnen när dem blir så sjuka :(

Hopp nu har jag fått "klaga" av mig lite..

Hoppas alla andra klarar sig från influensor å allt va det går. Och att snön kan försvinna så vi kan få lite hopp om att vår och sommar kommer snart..

💓katrine💓

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gastric Bypass

Blandad kompott!!

God morgon/God kväll/God natt!