Min familj





                                                                    💓 Min familj💓


Tänkte berätta lite vem jag är! Född på BB i Lidköping, Man kan säg att jag är uppväxt i Vara kommun eftersom det är där jag bott längst tid (tror) jag. vet helt ärligt inte hur många gånger jag har flyttat i mitt liv.. Jag har 6 stycken syskon 3 killar och 3 tjejer.
Min storebror Benny som är 32år i år, bor i Göteborg. Efter mig kom min bror Alexander som är 25år i år och bor i Lidköping. Sen blir det lite krångligt så ni får försöka hänga med. När jag va typ 2år så flyttade mamma och pappa i från varandra, inget konstigt med det? Bara det att min mamma är tvilling och något år efter, har inte en aning om när faktiskt så blir min pappa tillsammans med min mammas tvilling syster. Hmm ja väldigt skumt och det var nog väldigt infekterat i familjen just då..
Men i alla fall. Pappa skaffa barn med mammas tvilling/min moster. Så min syster Emma kom året efter min bror Alexander. Hon blir 24 år i år och bor tyvärr i Australien av någon anledning! Året efter Emma kom en syster på mammas sida som heter Jennifer och blir alltså 23år hon bor i Vara. Året efter Jennifer kom syster Elin 22år på pappas sida (Med min moster), hon bor i dag i Lidköping. och efter Elin kom en sladdis på mammas sida lilla Robin som i år blir 16år.

Hmm, ja vad säger man. Jag har alltså 2 syskon som är va då, syskon? eller kusiner? Jag har alltid kallat de syskon så klart men man blir ju lite fundersam! Har sagt på skämt till dem att om de är dumma så blir vi kusiner i stället.. 

Ja de va om mina syskon! Bilden här uppe då?

Tanten är ju jag själv, om ca 3 månader blir jag 30 :( Även om jag känner mig som 50 så känns det inte bra att siffran blir högre för varje år!

Gubben/manen/killen, är min sambo, den 15/9-18 är han min man :)... Vi har gjort en ganska stor resa på kort tid!! Men den historian tar vi en annan dag! ÄLSKAR han otroligt mycket!! (annars skulle jag i och för sig inte gifta mig med han så det förstod ni nog än då)

Tonåringen då? Jo det är min stora (lilla) höna!! Amanda föddes 2004. Japp, jag va då bara 16 år gammal.. många har frågat hur det gått att vara så ung mamma.. För mig har det gått bra.. Det som va jobbigt att vara ung mamma va att det kändes som man hade allas ögon på en. Att man skötte henne exemplariskt! (hur man nu gör det) Men hon var alltid fin i håret och hade alltid finaste kläderna till dagis.. Amanda var/är ett väldigt snällt barn, sånt där första barnet dröm... Nu är hon tonåring OCH alla prövningar kommer... Det är INTE lätt att vara tonåring i dag. och det är här jag tycker det är lite jobbigt att vara "ung" mamma, även om alla är mamma någon gång första gången så vet jag tusan inte hur man gör ibland.... Men det kan vi också gå in på någon annan gång.. finns ju fler på bilden!

10 år efter Amanda kommer lilla Elias.. Ett chock besked! men såååå efterlängtad och älskad från första stund.. En LIVLIG kille, något i stil med Emil i Lönneberga! Väldigt omtänksam och kärleksfull. Elias älskar just nu dinosaurier och Spindelmannen (ändras rätt fort)..  Elias föddes 2/6-14

Sen har vi lilla Ebba, föddes 3/6-15, alltså bara 1år och 1dag emellan.. Om det varit/är tufft?? OOOJA... När vi fick reda på att Ebba blivit till var det aldrig några tvivel om att hon skulle få komma till värden :).. Vi sa många ggr att det blir bara några jobbiga små barns år!! haha jaa.. det kan man säga att det blir.. Ebba, började vid tre månaders ålder med lite kolik på några månader.. kommer faktiskt inte i håg om det va 4 eller 6 månader hon hade det.. den tiden är ganska svag. tror vi gick i någon "överleva dagen" dvala.. Idag är ebba en kramgo, omtänksam tjej.. älskar dockor och djur..


Detta var "lite" om min familj.. finns ganska mycket jag kommer att skriva om i framtiden känner jag :)..

Kan ju tilläga att om det är mycket stavfel i allt jag skriver så är det pga bland annat slarv och att jag är dyslektiker....


<3 Katriné <3








 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gastric Bypass

Blandad kompott!!

God morgon/God kväll/God natt!